בית / פיענוח צילומי רנטגן ו – CBCT לרופאי/ות שיניים

פיענוח צילומי רנטגן ו – CBCT לרופאי/ות שיניים

פענוח צילומי רנטגן ו-CBCT

משרד הבריאות מנחה הנחיות ברורות בנוגע לשימוש בטומוגרפיה ממוחשבת (סריקת CT) וטומוגרפיה ממוחשבת מסוג CONE BEAM (סריקת CBCT) ודורש דרישות מחמירות בנוגע לפיענוח התוצאות של הסריקות הממוחשבות. אומנם רופאי שיניים מחויבים להפנות מטופלים לסריקות CT ו־CBCT לפני ביצוע הליכים כירורגיים פולשניים, אך מיעוטם מורשה לפענח את הסריקות.

 

אי אפשר להתחיל בטיפולי שיניים מורכבים בלי לקבל את הצילומים של הסריקות הממוחשבות ואת דוח פיענוח שנכתב בידי גורם מוסמך. משרד הבריאות מפרט בבירור מי הוא הגורם המוסמך לפענח טומוגרפיה ממוחשבת משני הסוגים (CT ו־CBCT): "על הפיענוח להיעשות על ידי רופא שיניים שתוכנית התמחותו כללה הכשרה מתאימה… לדוגמה מומחה לכירורגיית הפה והלסתות, מומחה לרפואת הפה, רופא שיניים שעבר הכשרה מתאימה או רופא מומחה ברדיולוגיה אבחנתית…". משרד הבריאות מפרט את ההכשרה הדרושה לפיענוח הסריקות הממוחשבות ומדגיש כמה שעות אקדמיות עליה לכלול ואיך אפשר לאמת אותה.

 

כיוון שמרבית רופאי השיניים אינם עונים לדרישות הללו ואינם מורשים לפענח סריקות ממוחשבות, יש חשיבות רבה לשירות פיענוח סריקות ייעודי שנותנים רופאי שיניים מורשים ומוסמכים. הביקוש לשירותים הללו הולך וגובר בשנים האחרונות.

מדוע הכרחי לקבל שירותי פיענוח ייעודים של סריקות ממוחשבות, ולמה חשוב לקבל אותם מרופאי שיניים מוסמכים? בואו נבדוק.

 

לא מספיק להסתמך רק על דוח הסריקה

רופאים רבים ובכללם רופאי שיניים מסתפקים בדרך כלל בדוח הסריקה שפיענוח הרופא המוסמך מהמכון שבו בוצעה הסריקה. אף שהמפענח מטעם המכון הוא רופא מומחה האמון על פיענוח סריקות ממוחשבות, במרבית הפעמים אין לו ידע ברפואת שיניים, ודוחותיו אינם מכווני טיפול כלומר ייתכן שהם לא ישרתו את הטיפול שבגינו נשלח המטופל לסריקה. בשל כך אפשר שייפלו טעויות בדוחותיו או לחלופין – ייתכן שהדוחות לא יהיו מקיפים די הצורך לטיפול המתוכנן.

 

רופא שיניים שמקבל את הסריקה ואת הדוח הרשמי מהרופא המפענח במכון, חייב להיות מודע לאפשרות שהדוח לא יהיה מקיף דיו או שייתכנו בו חוסרים משמעותיים, ולהבין שאינו יכול להסתפק בקריאת הדוח לבדו. עליו לבחון לעומק את הסריקה ולפענח אותה בעצמו. כדי להתכונן היטב לטיפול השיניים וכדי להימנע מאתגרים לא צפויים העלולים לפגוע בהצלחת הטיפול או בבריאותו של המטופל, אם אין הוא מורשה לעשות זאת בעצמו, הרופא המטפל חייב להעביר את הסריקה הממוחשבת לרופא שיניים שמורשה לפענח אותה.

 

פענוח צילום שיניים ו- cbct

אין תחליף לפיענוח סריקות בידי רופא שיניים מורשה

רק רופא שיניים שמשרד הבריאות הסמיך אותו לפענח סריקות ממוחשבות, יכול לתת חוות דעת יסודית ומקיפה לגביהן בטרם התחלת הטיפול. חוות הדעת ניתנות באחריות מלאה תוך התייחסות להליך הטיפולי המתוכנן ועם הנחיות מפורטות לרופא המטפל והמלצות לטיפול מיטבי. רופאי שיניים המציעים שירותי פיענוח למרפאות שיניים ולרופאים שאינם מוסמכים לכך, מנגישים את השירותים הללו במהירות בהבינם את הדחיפות ובלי לוותר על האחריות המקצועית.

ד"ר טל ברג – שירותי פיענוח של מומחית ברפואת הפה

ד"ר טל ברג היא רופאת שיניים מומחית ברפואת הפה, בוגרת האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת תל אביב, רופאה בכירה במחלקה לכירורגיית פה ולסתות במרכז הרפואי רמב"ם וראש תחום התמחות ברפואת הפה במרכז הרפואי גליל בנהרייה. בהיותה מומחית ברפואת הפה ד"ר ברג עוסקת באבחון מחלות בחלל הפה ובטיפול בהן ואף מטפלת במטופלים בסיכון הסובלים ממחלות מסכנות חיים. מרפאתה בכרמיאל מנגישה טיפולי שיניים למטופלים בעלי רקע רפואי מורכב המתקשים למצוא טיפול שמתאים למצבם הרפואי.

 

ד"ר ברג מוסמכת מטעם משרד הבריאות לפענח סריקות טומוגרפיה ממוחשבת ונותנת שירותי פיענוח מהירים ומקיפים לרופאי שיניים בכל הארץ. נוסף על כך ד"ר ברג מפענחת צילומי רנטגן וצילומים פנורמיים ונותנת חווֹת דעת מקצועיות בהסתמך על סקירת הרקע הרפואי של המטופל והממצאים הקליניים שמעביר הרופא המטפל.

שירות מהיר לפיענוח טומוגרפיה ממוחשבת

כדי לקבל שירות מהיר, מקיף מקצועי ויעיל הכינו לד"ר ברג את מכלול הצילומים מתיקו של המטופל, צרפו דוחות מלאים ובהם רקע רפואי וממצאים קליניים ושִלחו הכול לדוא"ל drtalberg.clinic@gmail.com. שירותי הפיענוח ודוח חוות הדעת של ד"ר ברג ניתנים תמורת תשלום ומאפשרים לכם – רופאי שיניים בכל הארץ – להתחיל בהליכים הטיפוליים הנדרשים ללא חשש ובביטחון מלא.

ד"ר טל ברג
ד״ר טל ברג

ד"ר טל ברג רופאה בכירה, מומחית ברפואת הפה, עבדה בעברה כאחראית על תחום רפואת הפה במחלקה לכירורגיה פה ולסתות במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה.

ד"ר ברג בוגרת הפקולטה לרפואת שיניים באוניברסיטה העברית, בוגרת התמחות ברפואת הפה בביה"ס לרפואת שיניים של אוניברסיטת ת"א ובעלת רישיון מומחה ברפואת הפה מטעם משרד הבריאות.

שתפו את המאמר עם חברים:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print
אולי יעניין אותך גם
זקוקים לייעוץ? צרו איתנו קשר!



    מרפאת שיניים בכרמיאל - ד"ר טל ברג
    מרפאת שיניים מומחים בצפון, יחידה מסוגה, המבצעת טיפולי שיניים לחולים מורכבים, רפואת שיניים כללית וטיפול מסור לחלל הפה. רופאת שיניים מומחית ברפואת הפה, מומחה פה ולסת ורופאת שיניים מומחית לילדים.

    תפריט נגישות

    למידע וייעוץ מקצועי