בית / טיפולי שיניים בזמן קורונה

טיפולי שיניים בזמן קורונה

טיפולי שיניים בתקופת הקורונה

טיפולי שיניים בזמן קורונה מלחיצים מטופלים רבים שמנסים לדחות את הטיפולים עד יעבור זעם, אך כפי הנראה, הקורונה עומדת להישאר אתנו זמן מה.

 

נשאלת השאלה האם אתם צריכים להירתע? האם עדיף לכם לדחות טיפולי שיניים שאינם דחופים לעתיד הרחוק? האם עליכם לוותר על טיפולי אסתטיקה לשיניים בעתיד הנראה לעין? האם עדיף לכם לסבול את הכאבים ולא לחשוף עצמכם למחלה מסוכנת יותר? ספוילר – לא אצלנו!

 

למה הנחיות משרד הבריאות לטיפולי שיניים לא מרגשות אותנו?

ד"ר ברג, מומחית ברפואת הפה, היא שותפה לניסוח והטמעה של ההנחיות למניעת זיהומים במרפאות שיניים בישראל, מטעם משרד הבריאות, כחלק מתחום התמחותה.

 

במרפאת השיניים של טל ברג מטופלים כבר 12 שנים חולים בסיכון גבוה, ומכיוון שכך, המרפאה מחויבת שבעתיים לעמוד בסטנדרטים נוקשים של מניעת זיהומים והקפדה יתרה על סדר וניקיון המרפאה.

 

אנו עובדות לפי נהלי משרד הבריאות הישראלי, המבוססים על ה – Standard / Universal Precautions של האיגוד האמריקאי למניעת מחלות (CDC). כיצד זה בא לידי ביטוי?

 

  • תורים מרווחים – המטופלים שלנו יודעים שהם תמיד מגיעים והמרפאה ריקה. כך הם מקבלים את מלוא תשומת לב של הרופאה, וכך יש זמן לארגן את החדרים והמרפאה ולנקות היטב בין מטופל למטופל.

 

  • מטופלים עם מחלה פעילה כמו שפעת, הצטננות, דלקת גרון חיידקית / ויראלית, נגעים הרפטיים על עור הפנים – לא מתקבלים לטיפול על מנת שלא להעביר את הזיהומים בין המטופלים ולצוות המטפל.

 

  • במרפאת השיניים שלנו מצוי מכשיר אוטוקלאב (סטריליזטור), שנבדק ומכויל על פי הנחיות היצרן ומבטיח עיקור של כלי העבודה.

 

  • אצלנו במרפאה חלון ענק בחדר הטיפולים, שתמיד פתוח ומאפשר כניסה של אוויר נקי מבחוץ.

 

  • כמו כן, קיימת מערכת שאיבה (סקשן) המבטיחה סילוק של רסס מפי המטופל ומונעת פיזור שלו על פני כיסא הטיפולים, כמו גם סילוק עודפי גזים בזמן טיפול בגז צחוק.

 

  • סייעת צמודה העובדת עם הרופאה ע"פ חוק. מאפשר לרופאה להיות מרוכזת אך ורק בטיפול ולא לגעת עם כפפות לא סטריליות בכלים ובסביבת העבודה מסביב.

 

  • הן הרופאה והן הסייעת ממוגנות היטב על פי ההנחיות למניעת זיהומים, ניקיון המשטחים והכלים נעשה עם חומרים העומדים בתקנים המחמירים ביותר של משרד הבריאות וה-FDA.

 

  • במרפאתנו מטופלים, ע"פ החוק, גם מטופלים הסובלים ממחלות זיהומיות כמו הפטיטיס ו – HIV לצד מטופלים הסובלים מדיכוי והפרעה של מערכת החיסון משלל סיבות שונות. אנחנו עושות הכל כדי להעניק למטופלים אלו טיפול אופטימלי תוך כדי שאנחנו מבטיחות את ביטחונם של שאר מטופלינו. במרפאת השיניים של ד"ר טל ברג מטופלים כבר 12 שנים חולים בסיכון גבוה.

 

  • כעת, בזמן קורונה, הדבר היחיד שהשתנה זו החובה לעטות מסיכות בזמן ההמתנה במרפאה.

רופא שיניים בתקופת הקורונה

 

  • אז עכשיו אתם/ן בוודאי מבינים/ות מדוע ההנחיות של משרד הבריאות לא מרגשות אותנו. מהסיבה הפשוטה שתמיד עבדנו בצורה כזו.

קישור להנחיות משרד הבריאות למניעת זיהומים במרפאות שיניים

 

מהם ה – Universal Precautions?

 

מדוע לא כדאי לדחות טיפולי שיניים?

אנחנו במרפאת שיניים מומחים טל ברג מנסים לעשות כל שביכולתנו על מנת להציל את השיניים הטבעיות שלכם, וזמן הוא פרמטר חשוב.

 

כאשר ישנם תהליכים דלקתיים או זיהומיים בהתהוות אז אנחנו מנסים לעצור אותם כבר בשלבים התחלתיים על מנת למנוע נזק מקומי וסביבתי ניכר. ככל שתקדימו לטפל בבעיה כך תקטינו את מימדי ההרס.

 

לכן, כאשר יש לכם כאבי שיניים או הבחנתם בתהליכי עששת, ריקבון, ריח רע או אפילו במקרים דחופים יותר כגון נגעים או פצעים בחלל הפה, אין מה להתמהמה, רצוי להקדים תרופה למכה.

 

מרפאת שיניים בטוחה לתקופת הקורונה

לסיכום, יש דברים שעדיף לא לדחות, מן הטעם הפשוט – שאין סיבה לכך. אצלנו במרפאת השיניים תוכלו לבצע מגוון טיפולי שיניים מצילי חיים, בהתאם להנחיות המחמירות ביותר ועם דגש רב של שמירה על בריאות קהל לקוחותינו.

אנחנו מתחייבים לעשות כל שביכולתנו על מנת להוביל את תחום רפואת הפה וטיפול בחולים בסיכון, עם רמת ההגיינה המיטבית ועבודה לפי פרוטוקולים קפדניים.

ד"ר טל ברג
ד״ר טל ברג

ד"ר טל ברג רופאה בכירה, מומחית ברפואת הפה, עבדה בעברה כאחראית על תחום רפואת הפה במחלקה לכירורגיה פה ולסתות במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה.

ד"ר ברג בוגרת הפקולטה לרפואת שיניים באוניברסיטה העברית, בוגרת התמחות ברפואת הפה בביה"ס לרפואת שיניים של אוניברסיטת ת"א ובעלת רישיון מומחה ברפואת הפה מטעם משרד הבריאות.

שתפו את המאמר עם חברים:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print
אולי יעניין אותך גם
זקוקים לייעוץ? צרו איתנו קשר!



    מרפאת שיניים בכרמיאל - ד"ר טל ברג
    מרפאת שיניים מומחים בצפון, יחידה מסוגה, המבצעת טיפולי שיניים לחולים מורכבים, רפואת שיניים כללית וטיפול מסור לחלל הפה. רופאת שיניים מומחית ברפואת הפה, מומחה פה ולסת ורופאת שיניים מומחית לילדים.

    תפריט נגישות

    למידע וייעוץ מקצועי