רפואת הפה וטיפולי שיניים לגיל השלישי

בית / רפואת הפה / רפואת הפה וטיפולי שיניים לגיל השלישי

הגיל השלישי דורש התייחסות מיוחדת גם ברפואת שיניים. עם הגיל עולה השכיחות למחלות רקע, המשפיעות על בריאות הפה בדרכים שונות.

ריריות חלל הפה הופכות שבירות יותר ורגישות יותר.

פגיעה בבלוטות הרוק גורמת ליובש פה במחלות כמו סכרת (לקריאה מעמיקה על טיפולי שיניים לחולה סכרת), פרקינסון, אלצהיימר.

שימוש בתרופות, הוא הסיבה  המובילה ליובש בפה. תרופות הניתנות לדילול דם מסכנות את המטופלים בדימום לא רצוי לאחר פרוצדורות דנטליות. ישנן תרופות הגורמות להופעה של כתמים כהים בחלל הפה ותרופות המדכאות את מערכת החיסון ומעלות שכיחות לזיהומים בפה. תרופות רבות גורמות לשינויים בחוש הטעם וגורמות למטופלים להימנע ממאכלים רבים.

ירידה ביכולת המוטורית משפיעה על היכולת לשמור על היגיינה אוראלית. צחצוח שיניים הופך להיות משימה לא קלה, מה שגורם לזיהומים בחלל הפה ולריח רע. גם ניקוי התותבות הופך לפרוצדורה לא פשוטה. לכן, אם יש לקשיש מטפל/ת או בן משפחה שעוזר, יש צורך ללמד אותם לשמור על ההיגיינה האוראלית של המטופל.

פגיעות נוירולוגיות כמו פרקינסון או אחרי אירוע מוחי, משפיעות על שרירי הלעיסה והפנים. ישנו קושי בתפקוד תקין של הלשון, מה שגורם לקשיים בדיבור ולקשיים באחיזה של תותבות.

טיפולי שיניים לגיל השלישי

למרות כל זאת ולשמחתנו, לרבים בגיל השלישי יש שיניים משלהם. ישנם אף כאלו שהצליחו לשמור על כל המשנן. רופא שיניים צריך לדאוג לא רק לטיפולים אלא גם לרפואת שיניים מונעת. יש לעזור בצחצוח שיניים, להדריך את המטפלים/בני המשפחה ולתת טיפול מונע כמו שטיפות פה המכילות פלואוריד – כדי למנוע התפתחות עששת (חורים בשיניים).

הגיל השלישי איננו מהווה התווית נגד לביצוע השתלות שיניים. להיפך. אם ניתן, שתלים דנטליים מעלים משמעותית את איכות החיים של המטופל. אם זה בעזרה באחיזה של התותבות או שיקום קבוע המחזק את הביטחון העצמי.

אם הנכם סובלים מבעיות בחלל הפה, ו/או מעוניינים ברופא שיניים מומחה לרפואת הפה על מנת לתת לכם את המענה המקצועי ביותר לשיניים שלכם ולמצבכם הרפואי – נשמח לסייע! צרו אתנו קשר

טיפולי שיניים לגיל השלישי